• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Bra eller dålig idé för att sänka UC betyg inför ett samlingslån

Gäst86

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
277
Mottagna reaktioner
60
Poäng
207
Tänkte höra eftersom jag har 6,4 i UC betyg vilket som många andra påpekat är väldigt högt med mina nuvarande förutsättningar så tänkte jag höra med er om det är en bra eller dålig idé som jag tänkt göra. Har idag endast 1 synligt lån på UC och det är ett nästan maxat remeber kort på 21/25k. "Utanför UC ferratum" på 35k utnyttjat 17k sen fairlo på 10k plus lite privata skulder.
Frågan är den tror ni att det är någon bra idé att låt säga jag ta ut dom sista 17000kr från ferratum och betalar in dom till remember för att då komma ner till 4/25k på de kreditkortet för att på något sätt förbättra min UC inför kommande uppdatering? och sedan när betyget blivit bättre ta ett samlingslån på 50k och betala av allt till ferratum fairlo och dom privata skulder? Är det en dum idé eller? för jag begriper inte varför mitt betyg inte går ner från 6,4 var exakt samma sak förra uppdateringen den rörde sig inte så den har legat på 6,4 två uppdateringar i rad
Nuvarande förutsättningar
350k årsinkomst
0 i underskott
6,4 i UC
1ff
Synliga lån krediter remeber 21/25k utnyttjad
0 skulder hos KF
0 anmärkningar hos KF
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

brokoly

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
16 Juni 2017
Meddelanden
614
Mottagna reaktioner
215
Poäng
417
Tänkte höra eftersom jag har 6,4 i UC betyg vilket som många andra påpekat är väldigt högt med mina nuvarande förutsättningar så tänkte jag höra med er om det är en bra eller dålig idé som jag tänkt göra. Har idag endast 1 synligt lån på UC och det är ett nästan maxat remeber kort på 21/25k. "Utanför UC ferratum" på 35k utnyttjat 17k sen fairlo på 10k plus lite privata skulder.
Frågan är den tror ni att det är någon bra idé att låt säga jag ta ut dom sista 17000kr från ferratum och betalar in dom till remember för att då komma ner till 4/25k på de kreditkortet för att på något sätt förbättra min UC inför kommande uppdatering? och sedan när betyget blivit bättre ta ett samlingslån på 50k och betala av allt till ferratum fairlo och dom privata skulder? Är det en dum idé eller? för jag begriper inte varför mitt betyg inte går ner från 6,4 var exakt samma sak förra uppdateringen den rörde sig inte så den har legat på 6,4 två uppdateringar i rad
Nuvarande förutsättningar
350k årsinkomst
0 i underskott
6,4 i UC
1ff
Synliga lån krediter remeber 21/25k utnyttjad
0 skulder hos KF
0 anmärkningar hos KF
Hade nog jag gjort. Ta ut från ferratum för att sedan beta ner remember och få ett bättre uc. Men det kommer bara ge dig en bättre ränta (vilket gör det värt det) du borde nog lätt bli beviljad 50k nu
 

Gäst86

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
277
Mottagna reaktioner
60
Poäng
207
Hade nog jag gjort. Ta ut från ferratum för att sedan beta ner remember och få ett bättre uc. Men det kommer bara ge dig en bättre ränta (vilket gör det värt det) du borde nog lätt bli beviljad 50k nu
Skönt o höra att jag iallafall inte är ensam om att tänka som jag gör :) Blir säkert beviljad 50k idag men varför låta dom ta ut dåliga räntor när jag vet att jag kan få en bättre ränta om jag bara betalar av remember? har sjukt dålig ränta på remember och vill inte göra samma misstag igen att ta ett lån med dålig ränta utan hade velat hamna typ runt 2% på uc sen söka något lån med en vettigt ränta
 

brokoly

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
16 Juni 2017
Meddelanden
614
Mottagna reaktioner
215
Poäng
417
Skönt o höra att jag iallafall inte är ensam om att tänka som jag gör :) Blir säkert beviljad 50k idag men varför låta dom ta ut dåliga räntor när jag vet att jag kan få en bättre ränta om jag bara betalar av remember? har sjukt dålig ränta på remember och vill inte göra samma misstag igen att ta ett lån med dålig ränta utan hade velat hamna typ runt 2% på uc sen söka något lån med en vettigt ränta
Jo men precis. Jag har samma inkomst som dig (367k) underskott på 140k (sålde en lägenhet med förlust) 6ff och en kredit på avida där jag utnyttjat 43/50k, 4,0 i uc och fick fyra erbjudanden varav det bästa hade 8% i ränta (Seb). Så tar du ut från ferratum och köttar det på remember och har tålamoden att vänta tills det uppdateras så är det nog värt det..
 

Rufus

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
22 Augusti 2019
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
408
Poäng
537
Tänkte höra eftersom jag har 6,4 i UC betyg vilket som många andra påpekat är väldigt högt med mina nuvarande förutsättningar så tänkte jag höra med er om det är en bra eller dålig idé som jag tänkt göra. Har idag endast 1 synligt lån på UC och det är ett nästan maxat remeber kort på 21/25k. "Utanför UC ferratum" på 35k utnyttjat 17k sen fairlo på 10k plus lite privata skulder.
Frågan är den tror ni att det är någon bra idé att låt säga jag ta ut dom sista 17000kr från ferratum och betalar in dom till remember för att då komma ner till 4/25k på de kreditkortet för att på något sätt förbättra min UC inför kommande uppdatering? och sedan när betyget blivit bättre ta ett samlingslån på 50k och betala av allt till ferratum fairlo och dom privata skulder? Är det en dum idé eller? för jag begriper inte varför mitt betyg inte går ner från 6,4 var exakt samma sak förra uppdateringen den rörde sig inte så den har legat på 6,4 två uppdateringar i rad
Nuvarande förutsättningar
350k årsinkomst
0 i underskott
6,4 i UC
1ff
Synliga lån krediter remeber 21/25k utnyttjad
0 skulder hos KF
0 anmärkningar hos KF
Jag hade också betalat av på Remember, tänk bara på att inte nolla Remember krediten.
 

Gäst86

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
277
Mottagna reaktioner
60
Poäng
207
Jo men precis. Jag har samma inkomst som dig (367k) underskott på 140k (sålde en lägenhet med förlust) 6ff och en kredit på avida där jag utnyttjat 43/50k, 4,0 i uc och fick fyra erbjudanden varav det bästa hade 8% i ränta (Seb). Så tar du ut från ferratum och köttar det på remember och har tålamoden att vänta tills det uppdateras så är det nog värt det..
Ok där ser man :) ja absolut kommer vänta in den kommande uppdateringen har nu tagit ut dom sista 17k och betalt in dom på remember så jag hoppas det hinner komma med i kommande uppdatering det vore konstigt om det inte skulle komma med. Du vet inte när remember rapporterar in till UC varje månad?
 

Gäst86

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
277
Mottagna reaktioner
60
Poäng
207
Någon som vet ungefär vilket datum remember brukar rapportera till UC? hinner min inbetalning till remember uppdateraras i kommande UC uppdatering? Säg att pengarna dras från mitt privatkonto imorgon och registreras hos remember på onsdag kommer den inbetalningen att synas på kommande uppdatering eller kommer jag få vänta tills nästa månad innan den betalningen har registrerats hos UC?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp